נשיא התאחדות התעשיינים בישראל: החרם על ישראל פוגע בסיכויים לשלום

    דוד לזר| צילום: צביקה אורן No Comments on נשיא התאחדות התעשיינים בישראל: החרם על ישראל פוגע בסיכויים לשלום
    22:02
    18.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר הורה: "לנסוע למירון, עד איפה שאפשר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע מבצע 'צוק איתן', נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, צביקה אורן, יצא בקריאה לעמיתיו- למעלה מ- 30 מנהיגים בקהילה העסקית של הרשות הפלשתינאית ושל אירופה- לצאת נגד הניסיונות להטיל חרם וסנקציות על ישראל. מנגד אורן קורא להם ליזום שיתופי פעולה בין פלשתינאים לישראלים, על מנת לקדם את יחסי הסחר בין הרשות לישראל.

    לטענת אורן, פגיעה ביחסי הסחר בין הרשות הפלשתינאית ואירופה לישראל באמצעות סנקציות כמו חרם, היא טעות חמורה, שרק תפגע בסיכויים לשלום ושקט אזורי ואילו שיתוף פעולה בין פלשתינאים לישראלים, ייצור כלכלה חזקה, שתעזור להוביל ליציבות ושקט אזורי.
    אורן ניסח שני מכתבים, מכתב אחד לעמיתיו ברשות הפלשתינאית ומכתב שני לעמיתיו באירופה.

    לעמיתיו ברשות הפלשתינאית, כתב אורן כי "בתור מי שמכיר את שוק העבודה בישראל וברשות הפלשתינית ומודע היטב למספר מקומות העבודה התלויים בהמשך ייצור סדיר של מוצרים בשטחים, אינני יכול להישאר אדיש על רקע הקריאות לחרם וסנקציות נגד מכירת מוצרים אלו בשווקים בחו"ל. יש לפעול באופן הפוך ולהשתמש בכלכלה כתמריץ לפיתוח אזורי, לא כעונש- במקום חרם וסנקציות, עלינו לפעול ביתר שאת בכדי לפתח פרויקטים משותפים ויוזמות עסקיות, שיובילו ליצירת מקומות עבודה ושיפור ברמת החיים, הן של תושבי הרשות הפלשתינית והן של תושבי ישראל. אם כולנו נשלב ידיים למען קידום רעיונות ועקרונות אלו, אני מאמין בכנות שאנו יכולים להפחית דרמטית את רמת הקונפליקט והעוינות באזורנו".

    אורן חתם את המכתב בכך שאמר לעמיתיו הפלשתינאים "אשמח לשמוע רעיונות והצעות לשיתופי פעולה איתך ועם אנשי מפתח אחרים ברשות- כך שנוכל להתקדם לעבר מצב בו הכלכלה והאנשים מעצבים את המציאות – ולא ההפך".

    במקביל פנה אורן לעמיתיו באירופה, מנהיגים בקהילות העסקים באנגליה, אוסטריה, צרפת, גרמניה, הולנד, ספרד, פורטוגל ועוד- להימנע מלצאת בחרם וסנקציות נגד מוצרים המיוצרים בשטחים. "בשבועות האחרונים נשאלתי פעם אחר פעם על ההשפעה של האירועים האחרונים על הכלכלה הישראלית. הקדשתי מחשבה רבה לשאלה זו ולבסוף הגעתי למסקנה שהשאלה צריכה להיות אחרת- עלינו לשאול את עצמנו כיצד הכלכלה יכולה להשפיע על האירועים וכיצד אנו- מנהיגים בקהילה העסקית- יכולים לעבוד במשותף בכדי לייצר מציאות שבה אנשים יפעלו לרווחת וטובת אזורנו" כתב אורן.

    "על כן הנני מבקש ממך לתמוך ולסייע בשכנוע הקהילה העסקית בארצך, לא להשתמש באמצעים כלכליים, בכדי להעניש את עמיתיהם היצרנים והיבואנים הישראליים. פעולות ענישה מסוג זה יכולות ליצור רק השלכות שליליות, כמו פיטורים והאטה בצמיחה בשני הצדדים", סיכם אורן.



    0 תגובות